Aftensmad!

Laks stegt på panden - krydret med hvidløgs salt, peber og lidt karry

Kogte ris med soya på 

Ovn stegte grøntsager - krydret med hvisløg og rosemarin 

Idag ville jeg forkæle mig selv lige og lave lidt ris til min aftensmad - det var vildt lækkert. 
Jeg spiser ikke ret tit ris, kartofler eller pasta, så når jeg endelig får det bliver det også nydt i fulde drag. 
Jeg går meget op i at jeg ikke skal have for meget usundt mad, men jeg kan godt synes det er lidt svært at styrer for tiden pga. der er så mange fødselsdage for tiden, hvor jeg er inviteret til aftensmad. Hvad gør i når i er inviteret til middag, og ikke ved hvad menuen står på? aftaler i med værten at i selv medbringer jeres mad (og siger i er på en speciel diæt), eller spiser i bare det der bliver serveret? 
Jeg prøver så vidt muligt at tage det der er mest sundt, og så lade resten ligge på min tallerken - er det alt for uhøfligt? 
Til tider kan jeg godt føle mig ret uhøflig, og så spiser jeg bare hvad der bliver serveret, men når det er så ofte som det er for tiden, at jeg er blevet inviteret til middag, så har jeg det bare heller ikke godt med at sidde og stoppe mig med flødekartofler, sovs og hvid brød. 

Er det okay at være en anelse uhøflig engang imellem, og spise noget af maden, og så lade resten ligge, eller hvad synes i? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar