Spinatpadekager!

Lækre spinatpandekager! 

Jeg valgte på bruge gulerod, agurk og rødløg.

Det er kun fantasien der sætter grænser. 

Idag havde jeg lidt ekstra tid til at lave aftensmad, så jeg besluttede at lave spinatpandekager med laks - og det var bare SÅ lækkert! hehe. Jeg kan godt lide at prøve nye opskrifter, så jeg nyder virkelig når jeg har tiden til at eksperimentere lidt. Som jeg har nævnt før så betyder det rigtig meget for mig at det mad jeg laver ser lækkert og indbydende ud (og det må gerne være sundt), da det gør at jeg har mere lyst til at spise det. 
I må undskylde de meget ringe billeder, men jeg kunne desværre ikke finde kablet til at få overført billederne fra mit kamera, så var nød til at tage billeder af skærmen. 

Opskrift på spinatpandekager: 8-12 stk. (Alt efter størrelsen) 

8 dl. Mælk 
4 Æg 
4 dl. Hvedemel 
4 dl. Havregryn
lidt salt 
250g Frisk spinat

Jeg startede med at komme mel og havregryn i en skål, derefter slog jeg æggene ud i skålen - et æg ad gangen. Da det var pisket sammen kom jeg mælken i skålen, lidt ad gangen imens jeg piskede, for at undgå klumper i dejen. Da det var pisket nogenlunde jævnt kom jeg lidt salt i og begynde derefter at blende spinatbladende, hvorefter jeg kom det over i dejen. Så bagte jeg pandekagerne og holdte dem varme imens resten blev færdigt. 

Laksen lagde jeg i et ovnfast fad, og kom lidt rød pesto på toppen, for at give det en lækker smag. 

Jeg valgte at lave mine pandekager som en slags "pizza", først en pandekage som bund, derefter kom jeg noget hvidløgs smøreost på pandekagen, og så lidt forskellige grøntsager. til sidst "smuldrede" jeg laksen og kom den ovenpå grøntsagerne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar