Af med jule fedtet!


Så er det tid til at komme af med alt jule fedtet! Det er egentlig ikke fordi jeg som sådan har taget på, hen over december måned, men jeg har (som så mange andre) benyttet mig af at december er en måned hvor man hygger sig lidt ekstra meget sammen med familien og får lidt ekstra slik og søde sager. Jeg er en rigtig slik mund, så jeg kan godt have lidt svært ved at sige nej nogle gange. Hehe. 

Jeg har nu besluttet mig får at sætte et nyt mål for næste år. Sidste år var det at jeg ikke måtte drikke sodavand indtil jeg skulle på ferie til Alanya, men i år vil jeg se om jeg ikke kan udfordre mig selv lidt mere. Jeg har derfor valgt at fra og med den 2. Januar er det slut med sodavand, slik, kage og ligne, og så vil jeg se hvor lange jeg kan holde det - forhåbentligt indtil næste "nytår". 

Men da jeg jo er en person der elsker at hygge (i dette tilfælde, med at stoppe noget i munden), har jeg besluttet at prøve at lave nogle lidt sundere alternativer, som Stephen og jeg kan sidde og hygge os med en fredag eller lørdag aften. 

Et af alternativerne er disse grønkål chips, de er super lækre og virkelig nemme at lave. 


Alt man skal bruge er: 
  • Grønkål
  • Oliven olie
  • Havsalt
  • Hvidløgspulver
Først skyller man grønkålen og skære det ud i små stykker der er cirka lige store. Derefter kommer man olie og krydderier på og kommer det ind i ovnen på 175 grader, i ca. 10 min - eller indtil grønkålen er blevet dejlig sprød.


Når chips'ene er færdige er det en god ide at ligge den på en tallerken med noget køkkenrulle, så det overskydende olie kan blive suget væk. 

Når de er kølet af er de klar til servering. 

Så er du også til en lækker aften snack, og ønsker at finde en lidt sundere alternativ, så prøv disse lækre grønkåls chips! det er helt sikkert ikke sidste gange jeg har lavet dem. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar