Accept yourself instead of hating each other.

Billede af Alexandra Bring

Jeg har i noget tid gået og tænkt over vores måde at tiltale hinanden og beskylde hinanden, på de sociale medier. Det er lidt som om at jalousien er ved at tage over, og derfor lader os skabe et negativ syn på hinanden. Vi måler og sammenligner os for meget med hinanden, og hvis vi finder en vi anser for værende en stor konkurrent, så gør vi ofte alt hvad vi kan for at nedgøre denne person, for at prøve at gøre os selv bedre.

Jeg har igennem noget tid fulgt fitness bloggeren Alexandra Bring (link), og har nu et par gange kunne se hvordan nogle få mennesker, taler nedsættende om hendes udseende. Alexandra er en pige der fra naturens side er meget smal bygget, og samtidig har hun svært ved at tage på, men hun har valgt at acceptere hendes krop som den er og viser gerne hendes trænings resultater frem.


Jeg synes at Alexandra er en utrolig flot pige, hun har bestemt ikke noget at ”skamme sig over” i forhold til hendes krop, men at se at der er nogen der vælger at tale nedsættende om hendes udseende på de sociale medier, gør på en måde lidt ondt. Det er ikke fordi jeg kender Alexandra personligt (selv om vi sikkert godt kunne finde noget at snakke om – træning), men det at se at folk bliver mere og mere modbydelige overfor hinanden og vælger at måle og sammenligne sig sådan med hinanden, i stedet for bare at acceptere sig selv, gør lidt ondt at se.

Billede af Alexandra Bring

At man lige frem indirekte hentyder til at en person har en unaturlig krop, og at man er et dårligt forbillede, det forstår jeg simpelthen ikke. Efter mit synspunk kunne de lige så godt beskylde hende for at være skyld i at nogle piger for spiseforstyrrelse, fordi de tror at de vil komme til at ligne Alexandra – men det er forkert. Alexandra har ikke selv valgt at hun vil være tynd, hun gør faktisk hvad hun kan for at komme op i vægt, og jeg det beundre jeg sku.
Jeg har selv haft en spiseforstyrrelse, og jeg mener ikke at man kan give et andet menneske skylden og sige at man på den måde er et dårligt forbillede fordi man har et andet udseende, end de fleste andre. Det er ens eget selvbillede og selvopfattelse der skal arbejdes på, og det hjælper ikke at skyde skylden over på andre – på den måde kan man være med til at ændre den pågældende persons selvbillede og selvopfattelse, og er man så bedre selv?

Jeg finder meget inspiration og  motivation på de sociale medier, blandt andet fra Alexandra Bring. Men når det så er sagt, så ved jeg udmærket godt at jeg aldrig vil komme til at se ud lige som hende, for jeg har en helt anden kropsbygning. Jeg finder motivation i hendes træning og hendes resultater og det mener jeg også andre skal gøre, i stedet for at sammenligne sig med hende og håbe på at få en krop som hendes.

Jeg håber ikke at jeg træder nogen over tæerne ved at lave dette indlæg, men det er et problem jeg har set gentagende gange, ikke kun ved Alexandra men også ved andre piger, og jeg håber virkelig at folk vil lærer at acceptere sig selv, i stedet for at tale nedsættende om andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar